Packshoty to jeden z najważniejszych rodzajów fotografii produktowej. Zazwyczaj są to zdjęcia produktów na białym tle. Tak w Internecie, jak i na ulotkach pozwalają dobrze wyeksponować produkt.
Packshoty w fotografii produktowej
Profesjonalna fotografia produktowa zmierza do ukazania produktu w sposób możliwie najkorzystniejszy – często jednak konieczna jest w niej rezygnacja z nadmiaru ozdobników, przy skupieniu uwagi odbiorcy na samym produkcie i jego najbardziej wyrazistych cechach. Stosuje się w tym celu packshoty – fotografie produktów w zbliżeniu, na neutralnym, najczęściej białym tle. Tego rodzaju zdjęcia produktów sprawdzają się szczególnie dobrze na stronach sklepów internetowych, stosuje się je jednak również w ulotkach. katalogach i innych materiałach reklamowych. Na stronach internetowych zdjęcia produktowe w formie packshotów stosowane są często jako miniaturki. Szczególnie ważne są w przypadku przedmiotów drobnych, w których ważne jest uwidocznienie detalu produktów. Często spotyka się więc np.:
- pachshoty odzieży i obuwia;
- packshoty biżuterii;
- packshoty akcesoriów, galanterii i przedmiotów ozdobnych;
- packshoty kosmetyków i perfum;
- packshoty żywności.
Główne zalety packshotów
Zdjęcia produktowe przedstawiają produkty w sposób możliwie atrakcyjny, ważna jest w nich jednak także informacja o produkcie. Przekazują ją precyzyjnie uchwycone detale, bez odwracającego uwagę klientów od samego produktu tła. Pozwalają na stworzenie poczucia profesjonalizmu, zwłaszcza w przypadku packshotów w dużej rozdzielczości. Jednocześnie pozwalają jednak na tworzenie lekkich, szybko wczytujących się miniaturek, które są przy tym czytelne dla przeglądającego wiele produktów dostępnych w sklepie internetowym klienta. Na packshotach produkt zaprezentowany jest zawsze w sposób klarowny, tak, by nie rozpraszać uwagi zbędnymi szczegółami. Jednocześnie tego rodzaju zdjęcia produktów pozwalają na dokładne uchwycenie właściwych im cech, w tym koloru, faktury, logo, kształtu i różnego rodzaju detali. Zaletą packshotów jest też uniwersalność: wpasowują się tak samo dobrze w różne media (np. ulotki, billboardy, katalogi), niezależnie od zastosowanego w nich tła, układu graficznego oraz kolorystyki. Packshoty „nie gryzą się” z innymi elementami graficznymi, ale dobrze się w nie wpasowują.