Jak przygotować na zimę rower?

0
642

Sezonowanie roweru najczęściej odbywa się w piwnicach lub garażach. Choć panuje tam przeważnie optymalna temperatura, to rower przed schowaniem go w takim miejscu powinien zostać przygotowany do zimowania. O co warto zadbać?

Pozbycie się wyeksploatowanych smarów

Jedną z pierwszych czynności powinno być odpowiednie oczyszczenie roweru ze zużytych smarów, które znajdują się na łańcuchu. Najlepiej jest użyć do tego specjalistycznych preparatów, które pozwolą w pełni usunąć stary smar. Przydadzą się do tego także odpowiednie narzędzia, które pozwolą dotrzeć w trudno dostępne miejsca na łańcuchu i zębatkach. Znaleźć je można m.in. w sklepie rowerowym w Lublinie – np. Metrobikes.

Wyczyszczenie i zakonserwowanie

Przed dłuższym postojem rower jest najlepiej dokładnie umyć. Można to zrobić ręcznie lub przy pomocy myjki ciśnieniowej, jednak należy pamiętać, by nie kierować strumienia bezpośrednio na miejsca posiadające otwory lub szczeliny. Po dokładnym umyciu i osuszeniu, rower należy zabezpieczyć poprzez nasmarowanie go odpowiednimi preparatami w miejscach, które są szczególnie narażone na korozję, a także są elementami ruchomymi.

Zabezpieczenie opon

Guma parcieje, zwłaszcza w niesprzyjających warunkach. W związku z tym opony przed zimowaniem warto zakonserwować środkiem, który jest do tego przeznaczony. Środków takich jednak nie należy stosować na bieżnik, ponieważ mogą one powodować otłuszczenie, co drastycznie ogranicza przyczepność gumy i może stworzyć niebezpieczeństwo dla rowerzysty.

Usunięcie baterii z oświetlenia

Choć wydaje się to błahą czynnością, to pozbycie się przed zimowaniem baterii np. z lampek oświetlających rower lub ich demontaż, może uchronić użytkownika roweru przed kosztowną wymianą. Niekiedy baterie potrafią “wylać”, co może doprowadzić do uszkodzenia świateł rowerowych. Drugim rozwiązaniem jest demontaż i przeniesienie ich do pomieszczenia o optymalnej temperaturze, jednak należy wziąć pod uwagę, że jeśli baterie od dłuższego czasu znajdują się np. w świetle rowerowym, z czasem samoistnie mogą stracić swą szczelność, a kwas permanentnie uszkodzi lampę.

Odpowiednie ustawienie przerzutek

W zależności od modelu, mogą one kosztować od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Co ważne ich naprawa w profesjonalnym serwisie nie należy do najtańszych. By uchronić się przed niemiłą niespodzianką wraz z rozpoczęciem kolejnego sezonu rowerowego, przerzutki powinny być ustawione na najniższych zębatkach. Pozwala to uchronić sprężynę przed nadmiernym napięciem, a co za tym idzie – wydłużyć żywotność przerzutek w rowerze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj